1 juli 2012

Det går inte fortare, men jag har snygga skor i alla fall...

Ibland när man är ute och går får man syn på dem. Tights-tanterna. De joggar väldigt, väldigt långsamt, man får nästan dåligt samvete när man är på väg att gå om dem. Oftast är de lite lätt överviktiga, och de har alltid tights. Och här kommer mitt erkännande; jag är en av dem. Jag är värdelös på att springa, men jag vill verkligen bli bra på det. Så jag fortsätter att kämpa, och hoppas på att jag en dag inte längre kommer att vara en av tights-tanterna. Jag hoppas på att jag kommer att kunna springa den där kilometern på under fem minuter någon gång i framtiden. För sex år sedan tog jag mig igenom en halvmara (nej, jag sprang inte hela vägen), och idag orkade jag knappt jogga tre kilometer. Vad var det som hände? Jag fick barn och höll på med annan träning, som tyvärr inte hjälpte konditionen för löpning över huvud taget. Men det jag egentligen vill säga är att jag faktiskt vill bli bättre på att springa, och det är det viktigaste. Och för att motivera mig har jag nya snygga (och väldigt sköna) skor:


och dessutom använder jag en träningsapp för att se hur värdelös jag är idag och hur bra jag kommer att bli. Så nu måste jag verkligen ta mig i kragen! :)

1 kommentar:

mamma B sa...

Snygga skor - de ser snabba ut också! Kämpa på; jag tar träningskläder med när jag kommer upp i sommar, så kan vi ut och jogga! Jag är inte heller snabb! Du får göra som jag när ni var små: låta Leona cykla vid sidan om! På den tiden var det du som cyklade!!!!!