3 juli 2012

Det går bra nu!

Joggingturen i lördags följdes av en till i söndags, och idag har jag sprungit på löpbandet på jobbet. Det går som sagt inte fort, men jag gör det! Lite fortare och lite längre idag än förra gången. Jag har satt upp ett mål att springa en mil i veckan, det är inte mycket, men det känns realistiskt så här i början. I morgon är det barngympa i parken, och efter det ett styrketräningspass som jag tänkte gå på. Ställde mig på vågen i morse och insåg att den senaste tidens lathet och skräpätande resulterat i +2 kilo, vilket jag inte är särskilt nöjd med. Semestern som hägrar kommer säkert att innebära mer god mat och en och annan glass, men den innebär också fler möjligheter att träna, och det tänker jag ta vara på.

1 kommentar:

Sara sa...

Heja Charlott! Ett annat tips är att med jämna mellanrum köra några pass utan tidtagning eller utan koll på hur långt man sprungit och försöka springa bara för att det är kul. Jag har bojkottat tidtagningen (eftersom det går såå långsamt!) för tillfället och försöker hitta tillbaks till själva löpglädjen - den vill jag INTE tappa bort!