Häromdagen fick jag ett brev med ett erbjudande från Telenor. Eftersom jag är en så lojal kund hade de ett fantastiskt erbjudande till mig. Antingen kunde jag välja att få en ny mobiltelefon, eller så skulle de slopa min månadsavgift på 99:- (som jag idag får ringa för). Eftersom jag ringer för mer än 99:- i månaden tänkte jag att det var ett bra tillfälle att få en ny mobil (även om jag är nöjd med den jag har idag).
Så jag ringde till Telenor för att kolla vilka telefoner det gällde. "Ehh, ja, du kan ju titta på hemsidan, det är de som inte kostar något", blev svaret. På hemsidan har de en mobil som är gratis, med samma abonnemang som jag har idag. Jag får alltså precis samma sak om jag startar ett nytt abonnemang. Tänk vad generösa Telenor är mot sina lojala kunder! Nu har jag bestämt mig för att inte vara så lojal längre utan byta operatör så fort min bindningstid går ut om två månader.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Det suger att vara lojal kund, det är ju ändå bara de som ansluter sig som får alla erbjudanden. Istället för att flytta mitt Telia-abonnemang avslutade jag det och öppnade ett nytt. Då fick jag en trådlös telefon på köpet...
Jag blev erbjuden en ny mobil, tackade ja och gjorde en sådan där telefonsinpelning som bekräftelse. Det var väl någon månad sedan men jag har inte fått någon. Och lat som man är orkar jag inte ringa och fråga efter den...
Skicka en kommentar