7 maj 2012

Träningsinspiration

Jag älskar att träna, särskilt gruppträningspass. Men ibland är man inte motiverad att träna, det känns jobbigt och man känner sig inte i form alls. Idag har jag funderat på hur jag ska göra för att komma igång med löpträningen. Jag vill verkligen bli bra på att springa, jag vill tycka att det är roligt. Men jag har så svårt att komma dit. Jag känner mig tung, jag har dålig teknik och inget flås. Medans jag satt här och tyckte synd om mig själv surfade jag in på en gammal klasskompis blogg och såg på två filmer som hon hade delat idag. De ändrade helt min negativa attityd på tio minuter. Så om du har tio minuter över, titta på de här filmerna. Jag kan nästan garantera att de kommer att få dig på bra humör.









2 kommentarer:

Zakko sa...

Alltid inspirerande att se människor med riktigt dåligt utgångsläge lyckas. Imponerande!

Mitt tips till dig när det gäller löpning är att fokusera på tiden ett tag. Sätt ett minimimål i tid som du ska springa. Sedan lägger du på 5 minuter varje vecka/vart 4:e pass i några månader. Sedan börjar du mäta distans och hastighet. Varva med intervallpass ibland. Lycka till hur du än gör!

laocoon sa...

Tack för tipset Sara, ska testa! Tror att jag fokuserar för mycket på sträckan och tiden per kilometer när det kanske är bättre att som du säger bara tänka på tiden ett tag. Och intervallträning tycker jag faktiskt är riktigt roligt, jämfört med "vanlig" löpning. Bra tips! :)