3 november 2006

Tillägg i meritförteckningen: Dagisfröken

Jag vill börja med att säga att jag verkligen trivs jättebra med mitt jobb. Det är varierande, och många som jobbar här är jättetrevliga, och uppskattar mitt arbete. Men sedan finns det de andra. Som inte kan göra något själva, utan måste ha hjälp HELA tiden, även om det hade gått mycket snabbare för dem att lösa problemet själva. Exempel:

1. Frågor om rutiner i allmänhet. Alla rutiner finns på intranätet. ALLA rutiner finns på intranätet. Jag lovar. Pedagogiskt förklarade så att alla ska förstå.

2. Disk. Man tror ju att det ska fungera bra när det finns tre diskmaskiner. Det gör det inte. Har precis fått transportera tre använda muggar som någon lämnat på receptionsdisken till köket en våning ner. Väl i köket upptäcker jag att alla maskinerna är fulla, men ingen har startat dem, och det är ett berg av disk på alla tre diskbänkarna. Stackars städerskor, de har det jobbigt...

3. Konferenslokaler. Varför är det så svårt att sudda bort det man skrivit på whiteboarden?

4. Misstag. "Oj, jag gjorde fel... jaja, det tar receptionisten hand om..."

Men, som sagt, det är ju inte alla som beter sig såhär. De som är trevliga väger faktiskt upp för den förlorade energi som jag måste lägga på att göra saker som inte ingår i mina arbetsuppgifter...

Inga kommentarer: