4 mars 2012

Längre helger åt alla...

Jag älskar mitt jobb, och jag har världens bästa kollegor, men ibland är helgerna ändå alldeles för korta. Två dagar med fantastiskt vårvinterväder och världens bästa familj räcker liksom inte till ibland. I fredags firade vi barnens farmor som fyllt år, och Leona fick sova över hos farmor och farfar. Vilket var ganska lägligt, eftersom Elliot var en riktig nattsuddare och tyckte att det räckte med fyra timmars sömn. Oftast sover han faktiskt bra, så jag ska inte klaga. Igår åkte Leona skridskor med pappa och farbror Alex medans jag och barnens farfar satt och solade mot en husvägg och passade en sovande Elliot. Ganska behagligt med andra ord.
Idag har vi grillat korv i trädgården, varit ute på en långpromenad och matat änder, och sedan fikat hos farmor och farfar. Elliot passade på att för första gången hålla sig vaken hela dagen, vilket gjorde att det var ganska lätt att få honom att somna vid sjutiden. En riktigt lugn och skön helg med mycket utevistelse har vi haft med andra ord. Det är så skönt att båda barnen äntligen är friska efter en vinter med mycket förkylningar, kräksjuka och feber.

Inga kommentarer: