12 mars 2012

Bra start på veckan!

Klockan ringde 0430 i morse. OK, det var väl inte så skönt kanske, men fortsättningen på dagen blev desto bättre. Väl framme på jobbet (klockan 0610) började jag dagen med ett träningspass. Vilken lyx att få träna på jobbet ibland! En kilometers rodd som uppvärmning följdes av styrketräning; rygg, axlar, biceps, triceps, mage och lår, avslutades med armhävningar och plankan. En riktig genomkörare med andra ord. Envis som jag är kan jag, trots att jag inte styrketränat på ett tag, inte ta mindre vikter eller köra färre repetitioner än senast, vilket antagligen innebär att jag kommer att ha grym träningsvärk i morgon. Men det är SÅ skönt att träna! Och träningen gör också att jag blir på mycket bättre humör, så att jag blir en bättre och gladare mamma. I morgon är det tisdag och dags för veckans heliga gruppträningspass. Tjoho!

1 kommentar:

Zakko sa...

Härligt Charlott! Det är skönt att ta ut sig och framförallt gör det mycket för humöret =)